status yg sayang korang :)

Sunday, August 23, 2015

"Muka utk tatapan suami jee..ke?"

assalamualaikum :)
.
pengalaman dikongsi, kalau orang lain tak baca pon tak apa, asalkan suatu hari nanti, bila aku sendiri baca, aku boleh refleks diri aku, lagi dan lagi. *feeling happy*
.
ini.. kisah seorang muslimah upload gambarnya di media sosial.
.
sesungguhnya aku mengenali muslimah tersebut. 
aku tahu dirinya dengan tudung labuhnya.
tapi aku belum pernah bersua untuk kenali bagaimana orangnya.
cuma yang aku tahu, dia rakan akrab kepada rakanku si pemuda X itu.
.
muslimah tersebut upload gambarnya tanpa muka. 
hanya tubuhnya dari kaki ke bahu, tanpa sebarang wajah untuk ditatap manusia.
di-crop sehingga tahap itu sahaja. itu sahaja.
.

.
.
.
seorang pemuda Y yang tidakku kenali pon mengemukakan soalannya pada gambar tersebut,


"Muka mana muka?? Haha!"


aku terpikir, 'mungkin dia teringin nak melihat keindahan wajah ciptaan Allah itu, sbb aku sendiri tidak nafikan, muslimah itu teramatlah cantik'
.
.
muslimah itu menjawab,


"Muka utk tatapan suami jee . hehe."



aku terpikir, 'woah, jawapan dia. mantop! aku tak hairan. muslimah kan? bertudung labuh lagi. mesti mahu menjaga iktilat'.
.
.
pemuda Y itu bertanya lagi,


"Hahahaha. Bagus2. Knp x smua skali??? Haha!"


aku terpikir lagi.. eh tak.. aku tersentap dengan soalan pemuda Y itu kali ini..
.
.
.
.dan ntah kenapa.. aku terasa sentap dengan perbualan mereka berdua. 
pemuda itu menyedarkan aku sesuatu. em.. 
mungkin orang lain tak paham. tapi.. itu menyedarkan aku sesuatu. em..

aaahh. jiwa kacau! ahaha!
.
.





2 comments:

.Salam Alaik awak yg membaca :)
.Share dgn hanis what do you think about this entry.
.Sayang semua <3

http://2.bp.blogspot.com/-jJlNFrlxBGc/T7IcRHywohI/AAAAAAAABUk/gzAOJdA2FsY/s1600/cursor1.gif